Ako postupovať ak máte defekt na aute

Defekt na pneumatike

V tomto článku uvediem svoje skúsenosti s defektom na aute. Za dobu, počas ktorej aktívne šoférujem, čo je asi 15 rokov, som mal defekt dva krát. Vždy išlo o stavebný materiál – krížový šrób.

V prvom rade ak máte defekt, nepanikárte. Ak vidíte príčinu, tak viete zhodnotiť, zhruba v akom stave je pneumatika. Ak je príčina úniku vzduchu na dezéne, tak ak nejde o veľké narušenie dezénu alebo konštrukcie pneumatiky, oprava takéhoto poškodenia je vždy možná.

Ak je porušenie z boku pneumatiky, pravdepodobne tu už je potrebná výmena, žiaľ nielen jednej, ale minimálne dvojice pneumatík. Ak sa nemýlim, v takomto prípade treba meniť aj pneumatiku na druhej strane. V prípade, že máte novú náhradnú pneumatiku a na druhej strane je ešte neojazdená pneumatika, tak v tomto prípade stačí výmena len poškodenej pneumatiky. Ak je na druhej strane už dlho jazdená pneumatika, z dôvodu zníženia opotrebenia pneumatík a jazdných vlastností, by sa mala meniť celá dvojica. Ale o správnosti výmeny takto poškodenej pneumatiky sa radšej poraďte s odborníkmi v pneuservise.

Vráťme sa k môjmu prípadu. Ak máte defekt podobného typu ako je na obrázku, tak nikdy daný predmet z pneumatiky neodstraňujte. Momentálne funguje ako zátka. Vďaka tomu viete vo väčšine prípadov pneumatiku nafúkať aj pumpou na bicykel s auto ventilom a prejsť do najbližšieho servisu bez toho, aby došlo k poškodeniu disku.

Mne opravovali pneumatiku dvomi spôsobmi. V Mikone ak sa dobre pamätám, lebo to už bolo veľmi dávno, mi dali dole koleso, vyzuli pneumatiku a zafixovali z vnútra. Táto oprava je drahšia, lebo treba spraviť ako keby prezutie kolesa a asi aj opätovné vyváženie. Ale toto je len môj názor, neviem či to takto naozaj funguje, lebo som nesledoval všetky úkony a bolo to už veľmi dávno.

Dnešnú opravu mi robili v klasickom pneuservise a na počkanie za 10 EUR, čo je naozaj dobrá cena, najmä ak kvôli defektu máte všetko narušené a ste kvôli tomu v strese a čakajú vás dodatočné výdavky. Postup opravy bol nasledovný. Auto som pristavil k bráne servisu, aby dočiahlo dofukovanie kolesa. Koleso som natočil, aby bol prístup k poškodeniu. Mechanik vytiahol šrób, dal do vnútra žuvačkovú hmotu, odstrihol zvyšok a nafúkal koleso.

Zo začiatku to vyzeralo hrozne, ako keď vám niekto nalepí žuvačku na koleso, ale jazdením by sa to malo odstrániť a hmota zostane už len v dezéne.

Záver

Po miernom strese, ako postupovať ak mám defekt, som zistil, že o nič strašné v takomto prípade sa nejedná. Je dobré mať v aute väčšiu pumpu, aby ak vás defekt zastihne mimo domova, mohli ste priebežne pneumatiku dofukovať a dôjsť s autom buď domov alebo do otvoreného servisu. Z toho čo som videl, by mal takúto opravu zvládnuť každý servis, prípadne ak sa predávajú sady, tak si takúto fixačnú sadu môžete kúpiť a opraviť defekt na mieste.

https://www.mldgroup.com

Vyštudovaný top manažér pôsobiaci najmä ako manažér, marketér, softvérový inžinier, konzultant, bloger, YouTuber a zatiaľ neúspešný hudobník a producent. V rámci praxe pôsobil v rôznych odvetviach na rôznych pozíciách v malých aj veľkých firmách, vrátane spoluprác a partnerstiev s významnými firmami či poradenskými spoločnosťami.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *