Ako dlho trvá založenie elektronickej schránky na slovensko.sk

Informácie o službe elektronická schránka na portáli slovensko.sk

Asi každý kto sa chystá podnikať alebo už podniká pozná portál slovensko.sk. Tento portál je takým vztýčeným bodom pre komunikáciu s úradmi. Aby som bol presný, tak slovensko.sk je Ústredný portál verejnej správy (ÚPVS), ktorý zabezpečuje centrálny a jednotný prístup k informačným zdrojom a službám verejnej správy.

O kvalite tohto portálu som spravil video. Samotný portál síce pôsobí už moderne a vyspelo, žiaľ jednotlivé služby v ňom sú zastarané, problematické alebo vyžadujú dávku IT zručností a trpezlivosti.

Portál slovensko.sk by mal spoznať každý, kto sa chystá podnikať. Je dobré ho spoznať ešte pred začatím podnikania. Na kanáli M.T.J. Show ako aj na How to … budem prinášať zaujímavé články ohľadom podnikania, ktoré uľahčia začatie podnikania mnohým z vás. Prvým krokom, ktorý vám uľahčí celý proces komunikácie s úradmi je práve slovensko.sk a elektronická schránka na tomto portáli.

Napríklad ak chcete začať podnikať ako fyzická osoba, tak založenie živnosti týmto spôsobom je zadarmo. Za normálnych okolností by ste museli nájsť úrad, kde sa dá požiadať o živnostenské oprávnenie a za každý druh živnosti zaplatiť poplatok. To nehovorím o tom, že poplatok sa v súčasnosti nedá platiť ešte kartou.

Potom by ste museli čakať na doručenie živnostenského oprávnenia, prípadne ak by nastal dáky problém tak na oznámenie o tejto skutočnosti. V prípade elektronického podania žiadosti a založenia schránky získate množstvo výhod.

Ak chcete niečo riešiť cez slovensko.sk, ako prvé si zriaďte elektronickú schránku. Až keď bude elektronická schránka aktivovaná, potom začnite komunikovať s úradmi. V opačnom prípade vám bude stále chodiť všetko poštou.

Informácia o aktivácii elektronickej schránky s chronologickým výpisom akcií

Výhody elektronickej schránky

Ak sa rozhodnete založiť si elektronickú schránku na slovensko.sk (postup z dôvodu zložitejších postupov a inštalačných procedúr tu nebudem popisovať, veľa informácií nájdete v hore uvedenom videu), nastavte si zasielanie notifikácií na mobil aj email. Vďaka tomu budete vždy informovaný, že ste dostali úradnú zásielku. Ak dostanete doručenku, máte na jej prevzatie 15 dní. Štandardná úložná doba zásielky na pošte je 18 dní (informácia z internetu). Úradná zásielka do vlastných rúk má úložnú dobu zásielky na pošte 15 dní. Takže nie je rozdiel medzi elektronickou doručenkou a papierovou. Výhodou je, že elektronickú doručenku si môžete prevziať/otvoriť okamžite.

K výhodám elektronickej schránky patrí rýchlosť doručenia a aj fakt, že nemusíte nikam chodiť. To znamená, že nečakáte na žltý lístoček s informáciou o uložení zásielky na pošte, čo môže trvať niekoľko dní a potom ešte musíte si osobne prevziať zásielku. Moja prax bola, že úrad mi oficiálne poslal zásielku do vlastných rúk v pondelok a žltý lístoček mi prišiel vo štvrtok. V tomto prípade som riešil nepredanie úradnej zásielky zatiaľ upozornením na pošte, že v daný deň som bol na adrese doručenia a namiesto odovzdania zásielky mi bol odovzdaný žltý lístoček. Ak sa to bude opakovať, podám oficiálnu sťažnosť, nakoľko samotné pracovníčky potvrdili, že tento typ sťažností mávajú často, no nikto ešte oficiálnu sťažnosť nepodal. Takže budem aspoň prvý v poradí.

V prípade, že niečo súrne riešite a čakáte na úradné rozhodnutie, kde vás tlačí čas, tak elektronická schránka vám v tomto prípade možno ušetrí aj niekoľko dní. Navyše ak si nájdete žltý lístoček – oznam o uložení zásielky na pošte, tak najskorší termín vyzdvihnutia zásielky je nasledujúci deň.

Ďalšou výhodou elektronickej schránky je pekná chronológia komunikácie. Všetko máte pekne zoradené a vidíte všetky aktivity s časovým rozpisom. Čo ma trochu zaskočilo, že informácia o aktivácii elektronickej služby prišla neskôr, ako bola služba aktivovaná. V mojom prípade som náhodne zistil, že moja žiadosť bola spracovaná, vybavená a aktivovaná o deň skôr, ako mi bola zaslaná oficiálna správa do elektronickej schránky.

Ako dlho trvá aktivácia elektronickej schránky?

  • Žiadosť o aktiváciu elektronickej schránky som podal 13.5.2021
  • Aktivácia na doručovanie bola zrealizovaná 18.5.2021

Vybavenie a aktivácia elektronickej schránky tak trvala celkovo 5 dní, z toho 3 pracovné dni. Úložná lehota doručenky bola od 19.5.2021 do 3.6.2021, teda 15 dni.

Informácie o službe elektronická schránka na portáli slovensko.sk
Informácie o službe elektronická schránka na portáli slovensko.sk

Záver

Ak sa ešte stále rozhodujete nad zriadením elektronickej schránky, tak skôr či neskôr si ju pravdepodobne zriadite. Predpokladám, že služby na slovensko.sk sa budú neustále rozširovať a to až do takej miery, že nebudú už určené len pre podnikateľov, ale pre všetkých obyvateľov a všetky úradné zásielky sa budú doručovať už len touto formou čo zníži náklady na komunikáciu s úradmi a zároveň odpadne problém so žltými lístočkami a nedoručením zásielky v čo najrýchlejšom čase.

Klient nemusí kupovať známky, obálky a chodiť na poštu ak chce niečo riešiť s úradmi, ale všetko vybaví cez slovensko.sk a výsledky rozhodnutí budú k dispozícii oveľa skôr ako pri doručovaní klasickou poštou.

https://www.mldgroup.com

Vyštudovaný top manažér pôsobiaci najmä ako manažér, marketér, softvérový inžinier, konzultant, bloger, YouTuber a zatiaľ neúspešný hudobník a producent. V rámci praxe pôsobil v rôznych odvetviach na rôznych pozíciách v malých aj veľkých firmách, vrátane spoluprác a partnerstiev s významnými firmami či poradenskými spoločnosťami.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *