Veľa súčasných áut ma v kufri dvojitú podlahu. V predchádzajúcom aute som dvojitú podlahu nepoužíval vďaka čomu som mal k dispozícii celý objem kufra. Stačilo len predeľovaciu dosku dať do spodnej pozície.
Mazda CX-30 má trochu iný typ dvojitej podlahy. Dvojitú podlahu oddeľuje skladacia doska, ktorá sa dá odstrániť a časť, ktorá je primontovaná k podlahe. Ak sa skladacia doska odstráni, vznikne síce väčší objem kufra no primontovaná časť zbytočne zaberá priestor. Primontovaná časť je uchytená na pántoch, ktoré sa dajú demontovať. Ak sa ponechá dvojitá podlaha, tak nakladací priestor je približne v rovine. Pri odstránení dvojitej podlahy vzniká v kufri schod.
Dlho som nevedel, aký má dvojitá podlaha v Mazde CX-30 zmysel, keďže jej výška je veľmi malá. To ako som sa rozhodol využiť dvojitú podlahu a zlepšiť organizáciu priestoru v kufri sa dozviete v nasledujúcom videu.